Netrvalo dlho a McDonald's sa stal lídrom na trhu v ponuke takzvaných rýchlych jedál. Dnes je táto typická americká reštaurácia s rýchlym občerstvením najväčšou reštauračnou sieťou na Slovensku s 35 prevádzkami a s viac ako 2 600 zamestnancami.
Spoločenská zodpovednosť
Možno ste o tom nevedeli, ale McDonald's je spoločnosťou, ktorá myslí aj na životné prostredie. Triedi odpad priamo v reštauráciách pre účely ďalšej recyklácie alebo energetického zhodnotenia. Taktiež zamieňa obalové materiály za recyklovateľnejšie, znižuje emisie v prevádzkových procesoch a zefektívňujeme spotrebu vody a energie. Ronald McDonald House Charities (RMHC) je nezisková organizácia, ktorá sa zameriava na vylepšovanie a rekonštrukcie priestorov jednotlivých oddelení detských nemocníc na Slovensku, čím pomáha chorým deťom a ich rodinám zažívať lepšie podmienky počas hospitalizácie malých pacientov. Spoločnosť veľmi rada inovuje a pomáha v rozvoji komunít.
Lokalizácia & Globalizácia
Práve sieť reštaurácií McDonald's je typická tým, že nech si dáte jedlo alebo nápoj z ich ponuky kdekoľvek na svete, ich chuť je stále rovnaká. A nejde iba o chuť. Týka sa to aj vzhľadu, prístupu, či atmosféry. Paradoxom teda je fakt, že hoci vo všetkých svojich franšízach aplikuje rovnaké prístupy, berie zároveň ohľad a snaží sa prispôsobiť miestnym zvykom, tradíciám a kultúre, pričom využíva lokálne suroviny. Na príprave svojich jedál totiž spolupracuje aj s niekoľkými lokálnymi dodávateľmi. Všetci dodávatelia McDonald’s pritom musia spĺňať prísne kritériá kvality a bezpečnosti potravín.
Vznik & história značky
Aj napriek všetkým pozitívam dnešnej podoby značky a kvality jej produktov, história jej vzniku nie je až taká príjemná. McDonald’s tvrdí, že značku založil Ray Kroc v roku 1955, keď otvoril prevádzku v meste Des Plaines v Illinois. Problém tejto verzie je, že v tom čase už aspoň pätnásť rokov prevádzkovali svoju reštauráciu v kalifornskom San Bernardine súrodenci Mac a Dick McDonaldovci. Hoci prevádzka ročne zarábala 100 tisíc dolárov, bratia biznis odmietali rozširovať, aby mali kontrolu nad kvalitou produktu. Ray Kroc myslel globálne. Vstúpil do ich biznisu a súrodencov presvedčil na obchodnú expanziu. Pridal k tomu všetkému svoju ideológiu. Z grilu mal byť hamburger na pulte do tridsiatich sekúnd, zákazník nečakal na servírku, čím sa eliminovala potreba čašníkov a čašníčok. Zákazník dostával jedlo v papierovom vrecúšku a mohol si ho odniesť a zjesť kdekoľvek. Okolo zautomatizovanej kuchyne kmitali pracovníci v dokonalej efektivite práce podobne ako pri pásovej výrobe v automobilke Henryho Forda.
Keď v roku 1984 Ray Kroc zomrel, odhadoval sa jeho majetok na pol miliardy dolárov, kým bratia McDonaldovci mali sotva milión.